Ulubione (0) 0 Ulubione

Twoja lista ulubionych jest pusta!

Dziękujemy! Twoja lista zakupów została przeniesiona do koszyka.

W CENTRUM UWAGI
© Getty Images

Od boomersów po zoomersów: przegląd pokoleń

Zdrowy tryb życia

Milenialsi, boomersi, zoomersi, pokolenie X, Y, Z – w tym artykule opisujemy charakterystykę czterech głównych pokoleń tworzących współczesne społeczeństwo

Pokolenie, w którym się rodzisz, nie tylko określa Twój wiek, ale po części kształtuje również Twoją tożsamość. Przykładowo pokolenie milenialsów dorastało w latach 80. i 90. XX wieku, w erze informatyki, co oznacza, że jego przedstawiciele są przyzwyczajeni do szybkiego i wygodnego dostępu do informacji. Pokolenie X dorastało w latach 60. i 70. XX wieku, a rodzice jego przedstawicieli byli aktywni zawodowo (co było rzeczą niespotykaną w poprzednim pokoleniu), dzięki czemu dzieci w tym okresie wyrastały na zaradnych i niezależnych ludzi, ponieważ często zostawały same w domu.

Poniżej prezentujemy cztery główne pokolenia dzisiejszego społeczeństwa: pokolenie Z, milenialsów, pokolenie X i boomersów. Przedstawiamy ich charakterystykę, potrzeby z zakresu ochrony zdrowia oraz czego szukają w suplementach diety.

Boomersi (1946–1964)


179 milionów ludzi w Europie (22% całkowitej populacji w wieku 25+)*
Ponad 70% suplementów przyjmowanych w ciągu minionych 12 miesięcy**

Nazwa wywodzi się z powojennego wyżu demograficznego – przedstawiciele tego pokolenia właśnie wchodzą w wiek emerytalny. Jednak w przeciwieństwie do swoich rodziców boomersi nie rezygnują z aktywności zawodowej, nie chcąc realizować modelu tradycyjnej emerytury bez pracy. Z tego względu boomersi żyją aktywnie, a ich kalendarz jest pełen zobowiązań rodzinnych, towarzyskich i zawodowych. Bardziej niż ich rodzice interesują się dbaniem o zdrowie starzejącego się organizmu i utrzymaniem wysokiego poziomu energii.

Najważniejsze obawy dotyczące zdrowia: problemy związane z wiekiem, takie jak nadciśnienie, zdrowie stawów i oczu oraz zachowanie sprawności umysłu. Produkty preferowane przez przedstawicieli tego pokolenia Nutrilite™ Double X , Nutrilite™ Omega-3 Complex lub Nutrilite™ Cal Mag D Plus .

© Getty Images

Pokolenie X (1965–1980)


172 miliony ludzi w Europie (21% całkowitej populacji w wieku 25+)*
Ponad 70% suplementów przyjmowanych w ciągu minionych 12 miesięcy**

Pokolenie X często jest nazywane pokoleniem „średniego dziecka”, ponieważ znajduje się między starszymi boomersami i młodszymi milenialsami. Jest to pierwsze pokolenie z rosnącym odsetkiem pracujących matek, co spowodowało, że w porównaniu z poprzednimi pokoleniami jako dzieci musiały częściej zajmować się same sobą . Z tego powodu jego przedstawiciele to ludzie niezwykle niezależni i zaradni, którzy często wolą sami coś naprawić niż poprosić o pomoc. Pokolenie X bardziej interesuje się trendami dotyczącymi diety i ćwiczeń. Chcą dobrze się starzeć, pozostać aktywni i zdrowo jeść (mniej węglowodanów, tłuszczu i glutenu).

Najważniejsze obawy dotyczące zdrowia: ogólne problemy, takie jak ból pleców i karku, zmęczenie i brak energii. Preferują suplementy, które pozwolą im zachować zdrowie i energię, takie jak Nutrilite™ Witamina B Plus , Nutrilite™ All Plant Protein czy Nutrilite™ Balance Within .

Milenialsi/Pokolenie Y (1981–1996)


172 miliony ludzi w Europie (21% całkowitej populacji w wieku 25+)*
Ponad 80% suplementów przyjmowanych w ciągu minionych 12 miesięcy**

Drugie co do liczebności współczesne pokolenie i pierwsze wychowane w erze Internetu. Sprawni technologicznie, są jednym z pierwszych pokoleń, które weszło na rynek pracy, mając większą wiedzę na temat technologii niż wielu starszych współpracowników. Milenialsi mieli trudniejszy start zawodowy z powodu boomersów, którzy nie chcieli przejść na emeryturę i globalnego kryzysu finansowego w 2008 roku. Z tego względu milenialsi często pracują na jeden lub dwa etaty, a do tego wykonują dodatkowe zlecenia, takie jak sprzedaż rękodzieła, coaching internetowy, prace dla wolnych strzelców itp. Jeśli chodzi o zakupy, milenialsi cenią wygodę i lubią oszczędzać pieniądze. Szukają marek zapewniających maksymalną wygodę po najniższych kosztach.

Najważniejsze obawy dotyczące zdrowia: dotyczą przede wszystkich dobrego samopoczucia i odporności, ograniczania stresu, zmęczenia i znużenia. Zdrowy wygląd jest bardzo ważny dla przedstawicieli tego pokolenia. W porównaniu z pokoleniem X i boomersami aktywnie szukają alternatywnych postaci, które są skuteczne, smaczne i wygodne, takich jak żelki, wzbogacone napoje czy szybko rozpuszczający się proszek.

Preferują produkty takie, jak Nutrilite™ Less Stress More Yes, Nutrilite™ Immuno czy Nutrilite™ Be Focused . Kobiety z pokolenia milenialsów są w wieku, w którym rozważają macierzyństwo lub już są matkami i chętnie korzystają z  przeznaczonych dla nich produktów .

© Getty Images

Pokolenie Z (1997–2012)


138 milionów ludzi w Europie (16% całkowitej populacji w wieku 25+)*
Ponad 78% suplementów przyjmowanych w ciągu minionych 12 miesięcy**

Najmłodsze pokolenie, które prezentujemy w tym artykule, pokolenie Z (nazywane także „zoomersami”) dopiero wchodzi na rynek pracy. Jego przedstawiciele bardzo aktywnie angażują się w kwestie społeczne i środowiskowe. Podobnie jak milenialsi, pokolenie Z sprawnie posługuje się nowoczesnymi technologiami, a jego przedstawiciel chętniej samodzielnie naprawi swojego laptopa niż zaniesie go do serwisu. Pokolenie to jest bardziej od poprzedniego zróżnicowane pod względem rasowym i etnicznym, a także jest na dobrej drodze do wyższego poziomu wykształcenia. Z tego względu przedstawiciele pokolenia Z nie lubią być wystawiani na kontakt z natłokiem informacji. Chcą poznać tylko najważniejsze dane.

Najważniejsze obawy dotyczące zdrowia: zdrowie psychiczne i problemy ze snem to ich priorytety. Martwią się o wpływ ich zdrowia i diety na oba te elementy. Szukają produktów, które dają szybki efekt i mają ciekawą postać, takich jak suplementy w formie żelków.


*Euromonitor International, 2020, podstawa = całkowita populacja Europy w wieku 20+
**Ipsos, 2020, 6 krajów europejskich, Turcja i Australia

Aby korzystanie z naszej strony było możliwie najwygodniejsze, używamy plików cookie. Zapisywane przez przeglądarkę pliki cookie są wykorzystywane przez większość stron internetowych i umożliwiają dopasowanie wyświetlanych treści do poszczególnych użytkowników.

Przeglądając naszą stronę bez zmiany ustawień, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.

Rozumiem